אודות ארז כהן ומיומנות – הוראה וביקורת כדרך חיים
בחלק זה של האתר מקובל לתת רשימה המפרטת את הניסיון המקצועי והאקדמי שלנו. אנו חושבים, שרשימת תארים ותפקידים ארוכה ומרשימה ככל שתהיה אינה מבטיחה דבר!
הרשימה עשויה ללמד על הרקע האקדמי והניסיון המקצועי של המרצה שהינם נדבך חשוב, אולם היא לא מבטיחה שלמרצה יש יכולת להעביר את החומר הלימודי, לעניין ולרתק את הסטודנטים, לגרום להם לרצות ללמוד, לגרום להם להבין את המקצוע הנלמד, לבנות ולפתח תכניות לימוד מתאימות ודינאמיות ואפילו לא להבטיח שיש לו את המינימום הנדרש – סבלנות…
בתפיסה שלנו הוראה אינה מקצוע, הוראה היא דרך חיים…. הוראה של תלמידים וסטודנטים צריכה לבוא מהלב. מרצה טוב צריך לראות את המקצוע אותו הוא מלמד דרך עיני התלמידים. הוא צריך לדעת מהן נקודות הקושי של סטודנטים וכיצד לסייע לסטודנטים להתגבר עליהם.
מרצה טוב צריך לחיות את המקצוע כל יום כל היום. הוא צריך להכיר את התיאוריה וגם את הפרקטיקה ולדעת לשלב ביניהם.
כדי להיות מרצה טוב צריך לדבר עם הסטודנטים בגובה העיניים, להיות קשוב לקשיים שלהם, למחשבות שלהם, לחלומות שלהם בקשר למקצוע ולהתאים לכל אחד את שיטת הלימוד המתאימה לו.
התחלתי ללמד כבר בכתה א' כשעזרתי לחברים שהתקשו בקרוא וכתוב. מהרגע הראשון אהבתי את תפקיד המורה, תפקיד שיש בו הרבה מהכל ובעיקר נתינה. נתינה וחלוקה של ידע שנרכש בעמל רב במטרה להקל על התלמידים והסטודנטים ולקצר להם את הדרך הארוכה אותה אני נאלצתי לעבור.
כדי ללמד, צריך לאהוב לתת!
התחושה הטובה ביותר היא ברגע שאני מבחין שלסטודנטים "נפל האסימון" שהם מתחילים להבין את המקצוע ואפילו לאהוב אותו.
לימדתי לאורך כל חיי במסגרות שונות והיה זה אך טבעי שמרגע שסיימתי את התואר הראשון הדחף ללמד יוביל אותי לאוניברסיטה. ואכן משנת 2000 אני מלמד ביקורת באוניברסיטת חיפה . במהלך השנים לימדתי גם חשבונאות פיננסית וחשבונאות ניהולית אך ככל שחלפו השנים החלטתי להתמקד במה שאני הכי אוהב…ביקורת.
כשהתחלתי ללמד באוניברסיטה הבחנתי בשלושה דברים שבלטו מיד: חלק גדול מהסטודנטים אינו מבין את הביקורת, לחלק גדול מהסטודנטים בעיות משמעותיות בניסוח תשובות ולרוב הסטודנטים אין חומר מסודר בביקורת (מסתמכים על צילומים, מאמרים וחלקי מידע). התובנות הללו עוררו אצלי את הצורך לתת מענה כולל לסטודנט, מענה שייתן מעטפת כוללת ויכין את הסטודנט באופן מיטבי לבחינת המועצה.
במשך השנים ועם הניסיון שצברנו פותחו תכניות הלימוד, נכתבו ספרי הקורס ופותחה מתודולוגיית לימוד סדורה המספקת את כל צרכי הסטודנט בדגש על ידידותיות, פשטות, הכוונה מדויקת ואפשרות לרכוש את המיומנויות הנדרשות בזמן קצר תוך כ – 10 הרצאות בלבד.
אם בכל זאת אתם מעוניינים ברקע ובניסיון המקצועי שלנו נספר לכם שמיומנות הוקמה על ידי רו"ח ארז כהן וליאת אפשטיין בשנת 2007 במטרה לפתח מיומנויות למידה וקורסי הכנה לבחינות מועצת רואי חשבון.
ארז
- מייסד מיומנות – מחלוצי התחום בישראל! הכנה מקצועית לבחינות המועצה בביקורת, עזרנו לאלפי סטודנטים בארץ, מכל מוסדות הלימוד לעבור את בחינת המועצה בביקורת
- מייסד וראש מסלול חשבונאות במכללת תל חי
- בוגר בהצטיינות יתרה של החוג לחשבונאות באוניברסיטת חיפה
- מרצה החל משנת 2000 באוניברסיטת חיפה בביקורת ובמגוון של קורסים בחשבונאות פיננסית
- מלמד את קורסי ההכנה המקצועית לבחינת המועצה של סטודנטים שעובדים במשרד EY
- מלמד ביקורת (סופיות ב') במכללת עמק יזרעאל
- התמחות במשרד קוסט פורר גבאי את קסירר
- לאחר סיום ההתמחות מונה למנג'ר במשרד ובהמשך הקמת וניהול המחלקה המקצועית במשרד בחיפה
- חשב ואחראי על התחום הכספי בתאגיד הבריאות רמב"ם
- כיהן כחבר צוות אד-הוק במוסד לתקינה בחשבונאות ממשלתית דבר שהעניק לו את חשיבות ההיבט "הרגולטורי" בתחום ראיית החשבון. כמו כן, כתב מאמרים רבים שלו ראו אור בביטאון הלשכה.
- החשיפה למקצוע ראיית החשבון על היבטיו השונים (ג'וניור ביקורת, מנג'ר שמנהל תיקי ביקורת, מנהל מחלקה מקצועית החשוף יום יום (כל היום) לבעיות חשבונאיות ובעיות ביקורת, חשב האחראי על מערך החשבות, הדיווח והכספים בתאגיד בו היקפי הפעילות הינם בסדרי גודל של מאות מיליוני ש"ח בשנה) תרמה רבות לידע ולניסיון המקצועי אותו צבר במהלך השנים בכל היבטי המקצוע ומאפשרת לו לבצע את החיבור הנדרש כל כך בין התיאוריה לפרקטיקה
ליאת הינה ממייסדי מיומנות,
- M.A בביקורת פנימית וציבורית
- מנהלת הקורסים ואחראית על כל ההיבטים הניהוליים בקורס
- שותפה בפיתוח תכניות לימודים, פיתוח ספרי הקורס ופיתוח מענה לסביבה דינאמית ומשתנה בה אנו פועלים